GSAP wordt al meer dan 12 jaar actief onderhouden en ontwikkeld en er zijn geen plannen om te stoppen. Ondanks dat het al een tijdje bestaat, zijn er veel features aan toegevoegd en wordt het steeds meer in moderne websites gebruikt.
Simpel gezegd, is GSAP de meest robuuste, krachtige JavaScript-animatie library ter wereld, wat waarschijnlijk de reden is waarom Google het aanbeveelt voor JS-gebaseerde animaties. GSAP is volledig flexibel; u kunt het door de hele website gebruiken om alles te animeren wat u maar wilt. Denk hierbij aan logo's, afbeeldingen, tekst of de achtergrond van de website.
Dit zorgt voor een interactieve en visueel aantrekkelijke ervaring.
Het is gebouwd om u een goede animatieworkflow te geven voor al uw projecten. En het is waanzinnig snel. Misschien is dat de reden waarom Google GSAP aanbeveelt voor JavaScript-animaties en dat het op meer dan 10 miljoen websites gebruikt wordt.
Op de showcase pagina van de ontwikkelaars van GSAP staan heel veel indrukwekkende voorbeelden die ter inspiratie gebruikt kunnen worden:
https://greensock.com/showcase/
Wilt u GSAP op uw website implementeren en kunt u hier hulp bij gebruiken? Plan hier een meeting in om de mogelijkheden voor uw project te bespreken.
De aspecten die voor meer bestellingen op een webshop zorgen, hebben te maken met:
Uit onze conversie optimalisatie tests is gebleken dat het conversie ratio hoger wordt, zodra klanten naar de aanbiedingen kunnen gaan via het menu.
Wilt u meer weten over conversie optimalisatie? Lees hier wat Conversie optimalisatie is.
Uit onderzoek is gebleken dat 80% van de mensen een review evenveel vertrouwen als een persoonlijke aanraders van kennisen of vrienden.
Reviews zorgen voor social proof en kunnen een potentiële klant helpen met het besluit te nemen om het product te kopen.
Één van de dingen wat vertrouwen in het bedrijf en de website geeft, is een pagina waarop staat wat voor garantie de klant heeft na het kopen van een product.
Volgens de resultaten van onze useablitiy test zou het op elke pagina van de website beschikbaar moeten zijn, zodat de gebruiker eerder bekeken producten gemakkelijk kan vinden.
Vaak kijkt een potentiële klant nog even rond naar andere producten voordat zij weten wat ze willen kopen.
Hoe minder stappen er benodigd zijn om een aankoop te doen, des te meer mensen het product zullen kopen.
Het is het beste om klanten de mogelijkheid te geven om in één klik te bestellen.
Een andere manier om klanten sneller een bestelling te kunnen laten plaatsen, is door de mogelijkheid te bieden om het adres op te slaan zodat deze voor de volgende bestelling niet opnieuw ingevuld hoeft te worden.
Als u acties of aanbiedingen heeft is het goed om deze op meerdere plekken in de website naar voren te laten komen.
Als u een website heeft met geregistreerde klanten is het goed om ervoor te zorgen dat klanten producten kunnen opslaan voor later. Op die manier maakt u het voor de klant makkelijk om een product terug te vinden.
Als het product accessoires,of extra componenten heeft die afzonderlijk gekocht kunnen worden, kunt u deze weergegeven in een blokje "Gerelateerde producten" of "Vaak samen gekocht".
Onze test bewijzen dat de website leveringsmethoden, bezorgkosten en levertijden zorgen voor een goede gebruikerservaring.
Des te minder de websitebezoeker hier naar hoeft te zoeken, des te beter.
Bent u benieuwd naar meer algemene tips voor website verbeteringen? Download hier gratis de website verbeterpunten checklist!
De kans op conversie wordt hoger naarmate de potentiële klant langer op uw website blijft:
Ze lezen meer informatie over uw bedrijf en de dingen die u aanbiedt.
U krijgt langer de tijd om de website bezoekers doormiddel van uw website te overtuigen om iets te kopen, een service af te nemen, of contact op te nemen.
Een onderzoek van Google heeft aangetoond dat voor elke seconde die een website erover doet om te laden, u tot wel 20% van de website bezoekers verliest.
Het is dus erg belangrijk om de laadtijd van uw website zoveel mogelijk te minimaliseren.
Één van de redenen dat een bezoeker de website wil verlaten is dat diegene uitgekeken is of alle beschikbare en relevante informatie al gezien heeft.
Als u interessante content op uw website heeft die de bezoeker aanspreekt, is de kans groter dat deze potentiële klant op uw website doorklikt naar andere pagina's.
Het beste moment om uw bezoekers te vragen om actie te ondernemen, is net nadat ze een blogpost hebben gelezen. Dit is een manier om bezoekers op uw website te houden.
Lezers hebben de neiging om uw site te verlaten zodra ze de informatie hebben gevonden waarnaar ze op zoek zijn. Maar met een passende call-to-action (CTA) kunt u ze een reden geven om op uw website te blijven, of in contact te blijven via een e-mailnieuwsbrief.
Een website met een slecht design werkt afschrikkend, terwijl een website met een duidelijk en mooi design juist het tegenovergestelde effect heeft.
Op het moment dat de website er goed uit ziet, zal de klant nieuwsgieriger zijn hoe de rest van de website eruit ziet.
Het laatste wat u wil is dat uw website bezoeker gefrustreerd wordt terwijl hij of zij uw website gebruikt.
Door u te richten op gebruikersvriendelijkheid maakt u het de bezoeker zo makkelijk mogelijk om:
Dit zijn allemaal acties die kunnen leiden naar klant van u worden, zorg dus voor zo min mogelijk drempels op de website om het conversie percentage te verhogen!
Bij een te lange pagina lezen mensen niet alles of staat er informatie tussen die op dat moment niet relevant is voor de website bezoeker.
Bij een te korte pagina, kan de website pagina als incompleet of onduidelijk worden ervaren.
Afhankelijk van de content en het onderwerp is er vaak een sweet spot van hoelang de pagina moet zijn.
Tip: Wist u dat u met Conversie Optimalisatie Tools inzicht kunt krijgen in hoever uw bezoekers scrollen?
Lees hier meer over Conversie Optimalisatie
Bent u benieuwd naar ons perspectief over hoe u ervoor kunt zorgen dat uw website bezoekers langer op uw website blijven? Plan geheel gratis en vrijblijvend een meeting in!
Bijna 90% van de website bestaat uit typografie. Websites zijn zo ontworpen en ontwikkeld dat consumenten de vereiste informatie over het bedrijf en zijn producten of diensten kunnen krijgen. Mensen bezoeken websites om deze inhoud te lezen, daarom spelen de woorden die op de website zijn geschreven een zeer belangrijke rol. Tegelijkertijd is de manier waarop deze woorden worden gepresenteerd even belangrijk. Vandaar dat typografie een belangrijke plaats inneemt bij het ontwerpen van een website.
Type Terms is een geweldige website om de 20 componenten van een lettertype op een interactieve manier te leren. Het is niet zo dat u deze termen hoeft te kennen, maar als u zich bewust bent van de concepten, kunt u zien waarom een lettertype eruitziet zoals het eruitziet.
Een letterype heeft meer invloed op een aantal belangrijke aspecten van een website dan veel mensen denken, het draagt bijvoorbeeld bij aan:
Er zijn enorm veel lettertypen beschikbaar, maar het is belangrijk om te begrijpen dat elke branche of elk merk een ander lettertype voor hun website nodig heeft. Een fabrikant van schoonheidsproducten of een marketingwebsite mag bijvoorbeeld niet hetzelfde lettertype gebruiken als een advocatenkantoor of een ingenieursbureau.
Vaak geven bedrijven de voorkeur aan een eenvoudig lettertype om een verkeerde indruk of communicatie te voorkomen. Maar tegelijkertijd kan het gebruik van decoratieve lettertypen ook helpen om meer mensen naar de website te trekken, mooie en innovatieve lettertypen kunnen interesse wekken bij de kijkers. Daarom is het erg belangrijk dat u als bedrijf of merk moet beslissen over wat voor soort imago u wilt opbouwen. Welke boodschap wilt u uitstralen via uw website? Zodra u deze punten hebt bepaald, kunt u uw ideale lettertype bepalen.
Vijf procent? Tien?
Weet u dit niet?
Een conversieratio van 5% betekent dat van elke 20 bezoekers naar uw site, 19 bezoekers de website verlaten zonder iets te kopen.
Om uw omzet van uw website te verdubbelen zou u dus naar een conversie percentage moeten groeien van 10%. Wat neerkomt op:
2 op de 20 website bezoekers die een aankoop doen op uw website.
Bekijk het op een andere manier: om uw conversieratio te verdubbelen,
kunt u bijvoorbeeld uw conversie ratio op de volgende plekken te verbeteren:
(Het cijfer is hier 19%, niet 25%, omdat elke percentuele groei meer oplevert bij eerdere verbeteringen.)
Wij gaan er in dit voorbeeld van uit dat het aantal bezoekers gelijk blijft, maar dit kan natuurlijk ook nog groeien!
Wilt u meer weten over Conversie Optimalisatie?
Lees hier over: Wat conversie optimalisatie inhoudt.
Deze getallen klinken misschien ontmoedigend, maar om het conversie ratio van uw landings pagina te verhogen met bijvoorbeeld 19%:
Is slechts een verbetering van 1,76% op tien aspecten van uw website pagina al genoeg.
Deze verbeteringen zouden bijvoorbeeld kunnen zijn:
Door een goed inzicht te krijgen in wat uw bezoekers doen op uw website, waar ze afhaken en wanneer ze besluiten iets te kopen. Kunnen wij nog betere vervolg experimenten bedenken die wat op zouden kunnen leveren.
Met conversie optimalisatie testen wij vervolgens potentiële verbeteringen, de helft van de bezoekers krijgt de oude versie te zien, en de andere helft van de bezoekers een nieuwe versie.
Als blijkt dat er bij de nieuwe versie een verschil te zien is in aankopen of offerte aanvragen, dan voeren wij die wijziging door. Om vervolgens zo naar een steeds succesvollere website te werken.
Wilt u ook aan de slag met uw Conversie Ratio? Plan geheel vrijblijvend een meeting in om de mogelijkheden voor uw website te bespreken.
Deze video geeft antwoord op deze vragen.
Ga voor meer informatie naar: WordPress Website Design & Ontwikkeling
Bent u benieuwd naar de mogelijkheden voor uw website? Plan hier geheel vrijblijvend een meeting in.
Auteursrechten, licenties.
Op Unsplash zijn heel veel gratis stockfoto's beschikbaar, er zijn veel afbeeldingen van producten te vinden, en de foto's zijn door professionals geupload. Ook de navigatie en de zoekfunctie van de website werken erg goed, wij vinden op deze website meestal snel een foto die we willen gebruiken.
Bij Pexels kun je tussen veel categorieën kiezen die een bepaald gevoel geven of een bepaalde sfeer hebben.
Deze website is wat meer gericht op Games en Digital Art, deze website is een forum rondom foto's die in deze categorie vallen.
Je moet bij deze website wel opletten of de foto wel een 'Public Domain Dedication' of 'Public Domain Mark' licentie heeft, anders kun je de foto mogelijk niet commercieel gebruiken. (de link hierboven verwijst naar de pagina met foto's die vrij te gebruiken zijn.)
Tineye labs is anders dan de andere genoemde websites, deze website laat je namelijk afbeeldingen zoeken op basis van kleur. Heel handig als je een bepaald kleurenschema aan wilt houden op de website en daar passende afbeeldingen bij wilt zoeken.
Conversie optimalisatie (CRO = Conversion Rate Optimization) is het proces waarbij je het percentage gebruikers dat een gewenste actie op een website uitvoert verhoogt. Gewenste acties kunnen zijn: het kopen van een product, het klikken op 'toevoegen aan winkelwagen', het aanmelden voor een dienst, het invullen van een formulier of het klikken op een link. Als uw conversieratio 10% is, betekent dit dat van elke 100 bezoekers van uw website, 10 mensen de gewenste actie ondernemen (hier iets kopen).
In dit gedeelte wordt besproken wat conversie-optimalisatie is en hoe dit bereikt kan worden door technieken zoals A/B-testen te gebruiken. Je begint met Conversie optimalisatie door te zorgen dat je website de juiste data verzameld, zo worden er bijvoorbeeld heatmaps aangemaakt. Met een website heatmap krijg je inzage in waar de website bezoekers klikken, hoe ver ze scrollen, wat ze wel zien en wat ze niet zien.
Het helpt bij het identificeren van de wijzigingen die kunnen worden aangebracht om de conversieratio van een bepaalde webpagina te verbeteren. Je wilt namelijk weten wat zowel de pijn punten van de website zijn, wat goed werkt en waar de potentiële klanten afhaken.
Deze data kun je vervolgens gebruiken om wijzigingen in de website te testen. Met A/B testen ben je als het ware op de helft van je bezoekers een nieuwe wijziging van de website aan het testen. Dit kunnen subtiele wijzigingen zijn als bijvoorbeeld een andere kleur knop of de opmaak veranderen. Maar ook grote veranderingen zoals de structuur van de website veranderen. Het voordeel van grote veranderingen testen is dat de resultaten veel sneller te zien zijn.
Doordat je veel data krijgt (zoals het conversie ratio van beide versies van de website), kun je daarna zien of de wijziginging voor meer conversies gezorgd hebben. Als de test succesvol was en het betere resultaten oplevert, voer je de wijzigingen door en op die manier ben je steeds bezig met het verder verbeteren van de website.
Het optimaliseren van de conversieratio van uw website kan door verschillende strategieën toe te passen. Hier zijn enkele voorbeelden:
Voor de beste resultaten is conversie optimalisatie vaak een vorm van de gebruikers ervaring te verbeteren door goed gebruik te maken van de data uit de A/B tests en heatmaps.
Het is moeilijk om te voorspellen hoe effectief een test gaat zijn, niet elk experiment gaat resultaten opleveren. Maar door er mee bezig te zijn kom je vanzelf dingen tegen die wel aan slaan.
Conversie optimalisatie werkt het beste op websites die redelijk wat bezoekers per maand krijgt, hoe meer bezoekers je krijgt, hoe meer data je ook kunt ontvangen waar je wat mee kunt doen.
Als een website bijvoorbeeld 2000 bezoekers per maand krijgt en het conversie ratio is 5%, dat zou betekenen dat er 0.05 x 2000 = 100 conversies per maand plaats vinden.
Bij elke procent groei het in conversie percentage, zou dat in dit voorbeeld 20 extra conversies per maand opleveren.
Hoe meer bezoekers een website heeft, hoe meer inkomsten het bedrijf misloopt als zij nog niet aan conversie optimalisatie doen.
Bent u benieuwd naar hoe wij dit doen of bent u op zoek naar een conversie specialist? Plan een meeting in om de mogelijkheden te bespreken!
Uit het meest recente marktonderzoek blijkt dat het surfen op internet met het gebruik van mobiele apparaten in 2021 verder zal toenemen. Interessant aan deze ontwikkeling is het feit dat het aantal consumenten dat op internet zoekt met hun mobiele apparaten het aantal mensen die desktops gebruiken voor het internet al heeft ingehaald, en toch zijn er nog steeds veel websites die zich niet aanpassen aan deze ontwikkeling.
Responsive webdesign is de combinatie van technieken waarmee een website qua formaat kleiner of groter kan worden om deze beter te kunnen bekijken op schermen van verschillende mobiele apparaten. Dit betekent dat wanneer een online gebruiker een website op zijn smartphone, laptop of desktop opent, de website het scherm compleet zal vullen, van welk apparaat dan ook.
De bezoeker kan de website en alle informatie duidelijk zien, aangezien de website zich automatisch aanpast naar een geschikte indeling. Op deze manier is het voor de bezoeker niet nodig om een enorme website te laden of in te zoomen om de inhoud te vinden die hij/zij nodig heeft. Bovendien bevordert responsiveness de navigatie van de website waardoor de bezoeker langer rond zal blijven klikken.
Volgens de huidige ontwikkelingen op dit gebied is de belangrijkste drijfveer voor uw website niet zomaar een fraai ontwerp, maar iets dat waardevol, nuttig en makkelijk is voor gebruikers. Responsive webdesign houdt rekening met de beperkingen van kleine schermen, terwijl het ons eraan herinnert na te denken over wat het belangrijkste is op de website.
De voordelen van responsive webdesign zijn als volgt:
Dit is hèt moment voor de laatste bedrijven zonder responsive websites om te beseffen dat zij ook een responsive website nodig hebben. Door de consumentenervaring te verbeteren, ongeacht het soort mobiele apparaat dat ze gebruiken, zorgt u ervoor dat een klant sneller tevreden is, gemiddeld gezien meer koopt en met een betere indruk uw website verlaat.
Heeft u een getalenteerde webontwerper nodig die u hierbij kan helpen? Neem contact met ons op en laat ons u helpen!
Er zijn tegenwoordig meer betalingsprovider opties dan ooit tevoren en veel ervan zijn ontworpen voor zeer specifieke niches. Dit is een goede zaak, gezien de enorme diversiteit aan betalingsvoorkeuren - vooral tussen leeftijdsgroepen, bedrijfstypes en technologieën. Maar met zoveel opties kan het een uitdaging zijn om de juiste betalingsverwerkingsoplossing voor uw eigen bedrijf te vinden. Blijf verder lezen om te zien waar u op moet letten bij het vinden van de beste oplossing voor betalen op afstand voor uw bedrijf.
Het is heel belangrijk dat u een betalingsprovider kiest die veilige gegevensverwerking biedt. Als u creditcards en betaalpassen accepteert, betekent dit dat u een provider moet kiezen die PCI-compatibel is. U moet een processor kiezen die de betalingen van uw klanten kan beveiligen met de nieuwste gegevensbeveiliging. Dit betekent dat u kunt profiteren van technologieën zoals tokenisatie, point-to-point-codering en andere tools voor fraudebeheer.
Veel betalingsproviders bieden verschillende prijzen op basis van transactiefrequenties en bedragen. U moet een pakket kiezen dat past bij uw huidige behoeften in het hier en nu. Als u deze transactielimieten mist of overschrijdt, betaalt u immers meer dan nodig is.
Uiteindelijk wilt u een betalingsprovider die zich snel kan aanpassen aan uw behoeften terwijl uw bedrijf blijft groeien. Idealiter zou u in staat moeten zijn om uw prijzen te herzien met een toegewijde accountmanager op kwartaalbasis om eventuele kostenbesparende wijzigingen te bepalen. Dit zal u helpen bij het kiezen van het beste betalingsverwerkerbedrijf.
Aan de slag gaan met uw betalingsprovider moet zo eenvoudig mogelijk zijn. Dit omvat inschrijvingstoepassingen, hardware- en software-upgrades en training. Deze stappen - als ze moeilijk zijn - worden 'verborgen' kosten die een rol zouden moeten spelen in uw besluitvorming. Hetzelfde geldt voor onderhoud. Als u constant problemen met uw betalingsomgeving moet oplossen, kunt u beter een andere aanbieder kiezen. Elke seconde die u aan een buggy-interface besteedt, wordt tijd weggenomen uit uw kernactiviteiten.
Integraties zorgen ervoor dat er vanuit verschillende functionaliteiten of toepassingen betaald kan worden. Wilt u bijvoorbeeld dat uw klant na het invullen van een formulier kan betalen is het goed om van te voren te controlleren of de betalingprovider al een integratie heeft met de form plugin die u gebruikt. LightSpeed-IT kan u hier verder over informeren als u vragen heeft.
Uiteraard wilt u alle verwerkingskosten zo laag mogelijk houden. Hoe meer geld u moet betalen, hoe lager uw winst wordt. Daarom loont het om rond te kijken naar providers die de meest aantrekkelijke tarieven bieden, maar wees voorzichtig. Verwerkingskosten zijn niet de enige manier waarop betalingsaanbieders geld verdienen.
Er zijn ook verborgen kosten die uw bedrijfsresultaten kunnen beïnvloeden. Het belangrijkste is om hiervan op de hoogte te zijn voordat u zich tot een aanbieder verbindt. Houd er echter rekening mee dat het soms zinvol is om wat meer te betalen als de verwerker bepaalde voordelen kan garanderen, zoals gegevensbeveiliging en fraudebescherming.
Hoewel er veel kleinere factoren kunnen zijn die even belangrijk zijn, zullen deze hoofdfactoren u helpen differentiëren en het beste betalingsverwerkingsbedrijf kiezen. Rekening houdend met al deze factoren, biedt Stripe naar mijn mening de beste betalingsoplossing, ze bieden veel mogelijkheden voor integraties en hebben de meest belangrijke functies die gunstig zijn voor uw bedrijf.
Wanneer een website wordt gebouwd met een doel in gedachten, kunnen bedrijven duidelijkere doelen stellen waarmee ze het hele planningsproces kunnen verbeteren. Websiteprojecten kunnen verschillende doelen hebben, waaronder het genereren van verkeer en het verbeteren van de communicatie tussen een merk en zijn doelgroep, het informeren van mensen of het binnen halen van meer klanten.
Voordat u een website ontwikkelt, is het cruciaal om het exacte doel van de website te kennen. Bedrijven moeten ook weten wat de beste manier is om doelen te stellen en een website te maken die aan dit uiteindelijke doel voldoet. Deze belangrijke dingen om te overwegen zullen hen helpen om de eisen en wensen van het project beter in kaart te brengen.
De manier waarop een website is ontworpen, qua gebruikers interface en gebruikers ervaring, beïnvloedt psychologisch de manier hoe mensen erop reageren. Er is niets beter dan een opmerkelijke online gebruikerservaring. Wanneer een website wordt ontwikkeld, is een vitale factor om in gedachten te houden het maken van een aantrekkelijk ontwerp. Dankzij strakke, unieke, hoogwaardige ontwerpen kunnen website bezoekers zich concentreren op de waardevolle inhoud en de essentie van het merk of bedrijf.
Hoe de tekst eruit ziet heeft meer invloed op de website bezoeker dan veel mensen denken. Teksten die extreem groot of klein zijn, kunnen een effect hebben op de reactie van de kijkers erop. Let goed op lettertypen en kies er een die de doelgroep direct aantrekt zonder afbreuk te doen aan het doel van het merk.
Veel websites vallen ten prooi aan hackers, hetzij door onwetendheid, hetzij door slecht onderhoud. Elke website kan het slachtoffer worden van verschillende bedreigingen, waaronder malware en virussen, met name vanwege de nieuwste technologische ontwikkelingen en constante updates die websites blootstellen aan veel verschillende risico's.
Zelfs als websites geweldige inhoud hebben, kunnen bezoekers worden ontmoedigd als ze traag zijn vanwege functiefouten. Een geoptimaliseerde website die snel functioneert, kan profiteren van het volgende:
Een snelle website is dus iets wat je als website eigenaar zeker zou moeten willen.
Het is voor bedrijven ook belangrijk om hun doelmarkt en de eisen van klanten te kennen, zodat er aan een website gewerkt kan worden die aan hun behoeften voldoet. Een website die ontworpen is voor modeliefhebbers is bijvoorbeeld totaal anders dan een site die is gebouwd voor technische professionals. Een duidelijk begrip van de marktspecificaties geeft een duidelijker beeld van het webdesign, de kleuren, het stijlthema, de lay-out, de oproep tot actie en de contentstrategie die gaat werken.
SEO (Search Engine Optimization) is een van de belangrijkste aspecten van een website. Zelfs met geweldige inhoud en andere soepele functionaliteiten, zal alles zinloos zijn als de website geen bezoekers krijgt. Door een website te maken met een schone SEO-code, wordt het gemakkelijker om zichtbaar te zijn voor de doelgroep.
Bent u geïnteresseerd in een hoge kwaliteit website die alle vakjes afvinkt? Neem vooral een kijkje op onze aparte Website Design en Ontwikkeling pagina.
LightSpeed-IT denkt graag met u mee, dus neem vandaag nog contact met ons op!
Klanten worden aangemoedigd om met een bedrijf in gesprek te gaan wanneer er call-to-action (CTA's) op de website zijn. Woorden als "Neem vandaag nog contact met ons op" laten bijvoorbeeld zien dat een bedrijf een relatie met zijn klanten wil opbouwen. Bedrijven moeten er echter voor zorgen dat de CTA's relevant zijn voor de mate van betrokkenheid van een bezoeker bij het bedrijf.
Wanneer bezoekers pas meer over een merk beginnen te leren, kan het bedrijf hen vragen om zich bijvoorbeeld te abonneren op de e-mailnieuwsbrief. Aan de andere kant zullen loyale klanten waarschijnlijk graag willen deelnemen aan het loyaliteitsprogramma van een merk. Wat bedrijven ook willen bereiken, ze moeten ervoor zorgen dat er een oproep tot actie op al hun webpagina's staat.
Wanneer mensen informatie op internet zoeken, vinden ze het prettig dat de laadtijd zo snel mogelijk is. Anders verlaten ze de website onmiddellijk. Door hun website vooraf te testen, kunnen ze problemen met de laadtijd vaststellen, die op tijd kunnen worden aangepakt voor de release van de site.
Door klanten een geweldige gebruikerservaring te bieden, wordt de klantenbinding vergroot, dus het is het beste om de laadtijd van een site te evalueren op het moment dat deze is gelanceerd. Met korte laadtijden krijgen klanten de informatie die ze nodig hebben wanneer ze die nodig hebben. Als een website niet goed presteert, wordt deze achtergelaten door de concurrentie.
Door middel van een actieve blog kunnen klanten op de hoogte blijven van de gebeurtenissen en evenementen van het bedrijf, de meest recente producten en andere branchegerelateerde informatie. Het is een effectieve manier om met hen in contact te blijven, vooral als die dingen die bedrijven plaatsen, kijkers aanmoedigen om met hun merk bezig te zijn.
Door de blog regelmatig bij te werken, weten klanten meer over de waarden van hun merk en over de bereidheid om communicatie aan te moedigen. Wanneer ze nieuwe, relevante en boeiende inhoud aan gebruikers leveren, wordt hun merk erkend, waardoor ze een autoriteit in de branche worden.
Het is cruciaal voor bedrijven om een schone, SEO-vriendelijke code te hebben wanneer ze nieuwe webpagina's maken of bestaande webpagina's optimaliseren. Het verbeteren van de code van een site kan de algehele ROI (return on investment) verhogen. Een SEO-vriendelijke code geeft een duidelijk beeld van de inhoud van een site om de spiders van zoekmachines te begeleiden.
WordPress en andere CMS-services bieden plug-ins die het proces van het verbeteren van de positie van zoekmachines en het opschonen van code gemakkelijker kunnen maken. Omdat WordPress niet veel kennis vereist over codering, is het een haalbare oplossing voor bedrijven die moeite hebben om verkeer naar hun sites te leiden.
Met de vooruitgang van de technologie komt de gestage groei van internetbrowsers. Het kan een uitdaging zijn om Internet Explorer, Chrome, Safari en Firefox bij te houden, om er maar een paar te noemen. Bij het ontwerpen van een website is het een must om ervoor te zorgen dat een website vanuit verschillende browsers bereikbaar is.
Een site moet goed worden geregistreerd op de belangrijkste browsers en ook op de oudere versies. Het negeren van deze belangrijke stap kan een groot percentage van het klantenbestand van een bedrijf negeren. Het kan onnodige kosten met zich meebrengen voor een zich ontwikkelend bedrijf.
Wanneer klanten het moeilijk vinden om op een website te navigeren, zullen ze vertrekken en doorgaan naar andere sites. Om de navigatie aantrekkelijker en efficiënter te maken, moeten bedrijven hun site herzien en in de ogen van een nieuwe bezoeker bekijken. Ze zouden alleen logische navigatiestromen moeten kiezen. Op het moment dat een potentiële klant ergens naar op zoek is op de website, moet de potentiële klant er met zo min mogelijk frustratie en clicks terecht komen.
Het opnemen van een sitemap is een effectieve manier om bezoekers gemakkelijker te laten navigeren en zorgt ervoor dat zoekmachines een site beter gaat indexeren. Bovendien kan het stroomlijnen van de navigatie door pagina's te verwijderen die niet nodig zijn of niet presteren de laadtijd verkorten, wat op zijn beurt de kwaliteit van de online aanwezigheid van een merk verbetert.
Als een bedrijf deze elementen goed in de website verwerkt ben ik ervan overtuigd dat dit tot meer succes zal leiden. Wilt u ook het succes van uw website vergroten? LightSpeed-IT helpt u er graag mee, neem geheel vrijblijvend contact op!