Is de website van uw bedrijf nog niet responsive?

Uit het meest recente marktonderzoek blijkt dat het surfen op internet met het gebruik van mobiele apparaten in 2021 verder zal toenemen. Interessant aan deze ontwikkeling is het feit dat het aantal consumenten dat op internet zoekt met hun mobiele apparaten het aantal mensen die desktops gebruiken voor het internet al heeft ingehaald, en toch zijn er nog steeds veel websites die zich niet aanpassen aan deze ontwikkeling.

Responsive webdesign

Responsive webdesign is de combinatie van technieken waarmee een website qua formaat kleiner of groter kan worden om deze beter te kunnen bekijken op schermen van verschillende mobiele apparaten. Dit betekent dat wanneer een online gebruiker een website op zijn smartphone, laptop of desktop opent, de website het scherm compleet zal vullen, van welk apparaat dan ook.

De bezoeker kan de website en alle informatie duidelijk zien, aangezien de website zich automatisch aanpast naar een geschikte indeling. Op deze manier is het voor de bezoeker niet nodig om een ​​enorme website te laden of in te zoomen om de inhoud te vinden die hij/zij nodig heeft. Bovendien bevordert responsiveness de navigatie van de website waardoor de bezoeker langer rond zal blijven klikken.
Volgens de huidige ontwikkelingen op dit gebied is de belangrijkste drijfveer voor uw website niet zomaar een fraai ontwerp, maar iets dat waardevol, nuttig en makkelijk is voor gebruikers. Responsive webdesign houdt rekening met de beperkingen van kleine schermen, terwijl het ons eraan herinnert na te denken over wat het belangrijkste is op de website.

Voordelen van responsive webdesign

De voordelen van responsive webdesign zijn als volgt:

Dit is hèt moment voor de laatste bedrijven zonder responsive websites om te beseffen dat zij ook een responsive website nodig hebben. Door de consumentenervaring te verbeteren, ongeacht het soort mobiele apparaat dat ze gebruiken, zorgt u ervoor dat een klant sneller tevreden is, gemiddeld gezien meer koopt en met een betere indruk uw website verlaat.

Heeft u een getalenteerde webontwerper nodig die u hierbij kan helpen? Neem contact met ons op en laat ons u helpen!

Het selecteren van een betalingsprovider

Er zijn tegenwoordig meer betalingsprovider opties dan ooit tevoren en veel ervan zijn ontworpen voor zeer specifieke niches. Dit is een goede zaak, gezien de enorme diversiteit aan betalingsvoorkeuren - vooral tussen leeftijdsgroepen, bedrijfstypes en technologieën. Maar met zoveel opties kan het een uitdaging zijn om de juiste betalingsverwerkingsoplossing voor uw eigen bedrijf te vinden. Blijf verder lezen om te zien waar u op moet letten bij het vinden van de beste oplossing voor betalen op afstand voor uw bedrijf.

Betalingsbeveiliging

Het is heel belangrijk dat u een betalingsprovider kiest die veilige gegevensverwerking biedt. Als u creditcards en betaalpassen accepteert, betekent dit dat u een provider moet kiezen die PCI-compatibel is. U moet een processor kiezen die de betalingen van uw klanten kan beveiligen met de nieuwste gegevensbeveiliging. Dit betekent dat u kunt profiteren van technologieën zoals tokenisatie, point-to-point-codering en andere tools voor fraudebeheer.

Gemiddelde transactiefrequentie

Veel betalingsproviders bieden verschillende prijzen op basis van transactiefrequenties en bedragen. U moet een pakket kiezen dat past bij uw huidige behoeften in het hier en nu. Als u deze transactielimieten mist of overschrijdt, betaalt u immers meer dan nodig is.
Uiteindelijk wilt u een betalingsprovider die zich snel kan aanpassen aan uw behoeften terwijl uw bedrijf blijft groeien. Idealiter zou u in staat moeten zijn om uw prijzen te herzien met een toegewijde accountmanager op kwartaalbasis om eventuele kostenbesparende wijzigingen te bepalen. Dit zal u helpen bij het kiezen van het beste betalingsverwerkerbedrijf.

Gemakkelijke setup en onderhoud

Aan de slag gaan met uw betalingsprovider moet zo eenvoudig mogelijk zijn. Dit omvat inschrijvingstoepassingen, hardware- en software-upgrades en training. Deze stappen - als ze moeilijk zijn - worden 'verborgen' kosten die een rol zouden moeten spelen in uw besluitvorming. Hetzelfde geldt voor onderhoud. Als u constant problemen met uw betalingsomgeving moet oplossen, kunt u beter een andere aanbieder kiezen. Elke seconde die u aan een buggy-interface besteedt, wordt tijd weggenomen uit uw kernactiviteiten.

Integraties

Integraties zorgen ervoor dat er vanuit verschillende functionaliteiten of toepassingen betaald kan worden. Wilt u bijvoorbeeld dat uw klant na het invullen van een formulier kan betalen is het goed om van te voren te controlleren of de betalingprovider al een integratie heeft met de form plugin die u gebruikt. LightSpeed-IT kan u hier verder over informeren als u vragen heeft.

Verwerkingskosten voor betalingen

Uiteraard wilt u alle verwerkingskosten zo laag mogelijk houden. Hoe meer geld u moet betalen, hoe lager uw winst wordt. Daarom loont het om rond te kijken naar providers die de meest aantrekkelijke tarieven bieden, maar wees voorzichtig. Verwerkingskosten zijn niet de enige manier waarop betalingsaanbieders geld verdienen.
Er zijn ook verborgen kosten die uw bedrijfsresultaten kunnen beïnvloeden. Het belangrijkste is om hiervan op de hoogte te zijn voordat u zich tot een aanbieder verbindt. Houd er echter rekening mee dat het soms zinvol is om wat meer te betalen als de verwerker bepaalde voordelen kan garanderen, zoals gegevensbeveiliging en fraudebescherming.

De takeaway

Hoewel er veel kleinere factoren kunnen zijn die even belangrijk zijn, zullen deze hoofdfactoren u helpen differentiëren en het beste betalingsverwerkingsbedrijf kiezen. Rekening houdend met al deze factoren, biedt Stripe naar mijn mening de beste betalingsoplossing, ze bieden veel mogelijkheden voor integraties en hebben de meest belangrijke functies die gunstig zijn voor uw bedrijf.

Dingen om over na te denken bij het (laten) maken van een website

Het doel van de website

Wanneer een website wordt gebouwd met een doel in gedachten, kunnen bedrijven duidelijkere doelen stellen waarmee ze het hele planningsproces kunnen verbeteren. Websiteprojecten kunnen verschillende doelen hebben, waaronder het genereren van verkeer en het verbeteren van de communicatie tussen een merk en zijn doelgroep, het informeren van mensen of het binnen halen van meer klanten.

Voordat u een website ontwikkelt, is het cruciaal om het exacte doel van de website te kennen. Bedrijven moeten ook weten wat de beste manier is om doelen te stellen en een website te maken die aan dit uiteindelijke doel voldoet. Deze belangrijke dingen om te overwegen zullen hen helpen om de eisen en wensen van het project beter in kaart te brengen.

Webdesign en lay-out

De manier waarop een website is ontworpen, qua gebruikers interface en gebruikers ervaring, beïnvloedt psychologisch de manier hoe mensen erop reageren. Er is niets beter dan een opmerkelijke online gebruikerservaring. Wanneer een website wordt ontwikkeld, is een vitale factor om in gedachten te houden het maken van een aantrekkelijk ontwerp. Dankzij strakke, unieke, hoogwaardige ontwerpen kunnen website bezoekers zich concentreren op de waardevolle inhoud en de essentie van het merk of bedrijf.

Typografie

Hoe de tekst eruit ziet heeft meer invloed op de website bezoeker dan veel mensen denken. Teksten die extreem groot of klein zijn, kunnen een effect hebben op de reactie van de kijkers erop. Let goed op lettertypen en kies er een die de doelgroep direct aantrekt zonder afbreuk te doen aan het doel van het merk.

Veiligheid

Veel websites vallen ten prooi aan hackers, hetzij door onwetendheid, hetzij door slecht onderhoud. Elke website kan het slachtoffer worden van verschillende bedreigingen, waaronder malware en virussen, met name vanwege de nieuwste technologische ontwikkelingen en constante updates die websites blootstellen aan veel verschillende risico's.

Prestaties en snelheid

Zelfs als websites geweldige inhoud hebben, kunnen bezoekers worden ontmoedigd als ze traag zijn vanwege functiefouten. Een geoptimaliseerde website die snel functioneert, kan profiteren van het volgende:

Een snelle website is dus iets wat je als website eigenaar zeker zou moeten willen.

Doelgroep / doelmarkt

Het is voor bedrijven ook belangrijk om hun doelmarkt en de eisen van klanten te kennen, zodat er aan een ​​website gewerkt kan worden die aan hun behoeften voldoet. Een website die ontworpen is voor modeliefhebbers is bijvoorbeeld totaal anders dan een site die is gebouwd voor technische professionals. Een duidelijk begrip van de marktspecificaties geeft een duidelijker beeld van het webdesign, de kleuren, het stijlthema, de lay-out, de oproep tot actie en de contentstrategie die gaat werken.

SEO en belangrijke plug-ins

SEO (Search Engine Optimization) is een van de belangrijkste aspecten van een website. Zelfs met geweldige inhoud en andere soepele functionaliteiten, zal alles zinloos zijn als de website geen bezoekers krijgt. Door een website te maken met een schone SEO-code, wordt het gemakkelijker om zichtbaar te zijn voor de doelgroep.

Bent u geïnteresseerd in een hoge kwaliteit website die alle vakjes afvinkt? Neem vooral een kijkje op onze aparte Website Design en Ontwikkeling pagina.

LightSpeed-IT denkt graag met u mee, dus neem vandaag nog contact met ons op!

6 Web Design Elementen die bijdragen aan een succesvolle website

1. Call to action elementen

Klanten worden aangemoedigd om met een bedrijf in gesprek te gaan wanneer er call-to-action (CTA's) op de website zijn. Woorden als "Neem vandaag nog contact met ons op" laten bijvoorbeeld zien dat een bedrijf een relatie met zijn klanten wil opbouwen. Bedrijven moeten er echter voor zorgen dat de CTA's relevant zijn voor de mate van betrokkenheid van een bezoeker bij het bedrijf.

Wanneer bezoekers pas meer over een merk beginnen te leren, kan het bedrijf hen vragen om zich bijvoorbeeld te abonneren op de e-mailnieuwsbrief. Aan de andere kant zullen loyale klanten waarschijnlijk graag willen deelnemen aan het loyaliteitsprogramma van een merk. Wat bedrijven ook willen bereiken, ze moeten ervoor zorgen dat er een oproep tot actie op al hun webpagina's staat.

2. Korte laadtijd

Wanneer mensen informatie op internet zoeken, vinden ze het prettig dat de laadtijd zo snel mogelijk is. Anders verlaten ze de website onmiddellijk. Door hun website vooraf te testen, kunnen ze problemen met de laadtijd vaststellen, die op tijd kunnen worden aangepakt voor de release van de site.

Door klanten een geweldige gebruikerservaring te bieden, wordt de klantenbinding vergroot, dus het is het beste om de laadtijd van een site te evalueren op het moment dat deze is gelanceerd. Met korte laadtijden krijgen klanten de informatie die ze nodig hebben wanneer ze die nodig hebben. Als een website niet goed presteert, wordt deze achtergelaten door de concurrentie.

3. Een Actieve Blog

Door middel van een actieve blog kunnen klanten op de hoogte blijven van de gebeurtenissen en evenementen van het bedrijf, de meest recente producten en andere branchegerelateerde informatie. Het is een effectieve manier om met hen in contact te blijven, vooral als die dingen die bedrijven plaatsen, kijkers aanmoedigen om met hun merk bezig te zijn.

Door de blog regelmatig bij te werken, weten klanten meer over de waarden van hun merk en over de bereidheid om communicatie aan te moedigen. Wanneer ze nieuwe, relevante en boeiende inhoud aan gebruikers leveren, wordt hun merk erkend, waardoor ze een autoriteit in de branche worden.

4. Schone, SEO-vriendelijke code

Het is cruciaal voor bedrijven om een ​​schone, SEO-vriendelijke code te hebben wanneer ze nieuwe webpagina's maken of bestaande webpagina's optimaliseren. Het verbeteren van de code van een site kan de algehele ROI (return on investment) verhogen. Een SEO-vriendelijke code geeft een duidelijk beeld van de inhoud van een site om de spiders van zoekmachines te begeleiden.

WordPress en andere CMS-services bieden plug-ins die het proces van het verbeteren van de positie van zoekmachines en het opschonen van code gemakkelijker kunnen maken. Omdat WordPress niet veel kennis vereist over codering, is het een haalbare oplossing voor bedrijven die moeite hebben om verkeer naar hun sites te leiden.

5. Compatibiliteit met verschillende webbrowsers

Met de vooruitgang van de technologie komt de gestage groei van internetbrowsers. Het kan een uitdaging zijn om Internet Explorer, Chrome, Safari en Firefox bij te houden, om er maar een paar te noemen. Bij het ontwerpen van een website is het een must om ervoor te zorgen dat een website vanuit verschillende browsers bereikbaar is.

Een site moet goed worden geregistreerd op de belangrijkste browsers en ook op de oudere versies. Het negeren van deze belangrijke stap kan een groot percentage van het klantenbestand van een bedrijf negeren. Het kan onnodige kosten met zich meebrengen voor een zich ontwikkelend bedrijf.

6. Duidelijke Navigatie

Wanneer klanten het moeilijk vinden om op een website te navigeren, zullen ze vertrekken en doorgaan naar andere sites. Om de navigatie aantrekkelijker en efficiënter te maken, moeten bedrijven hun site herzien en in de ogen van een nieuwe bezoeker bekijken. Ze zouden alleen logische navigatiestromen moeten kiezen. Op het moment dat een potentiële klant ergens naar op zoek is op de website, moet de potentiële klant er met zo min mogelijk frustratie en clicks terecht komen.

Het opnemen van een sitemap is een effectieve manier om bezoekers gemakkelijker te laten navigeren en zorgt ervoor dat zoekmachines een ​​site beter gaat indexeren. Bovendien kan het stroomlijnen van de navigatie door pagina's te verwijderen die niet nodig zijn of niet presteren de laadtijd verkorten, wat op zijn beurt de kwaliteit van de online aanwezigheid van een merk verbetert.


Als een bedrijf deze elementen goed in de website verwerkt ben ik ervan overtuigd dat dit tot meer succes zal leiden. Wilt u ook het succes van uw website vergroten? LightSpeed-IT helpt u er graag mee, neem contact op!