Waarom de omzet van uw website verdubbelen makkelijker kan zijn, dan dat het klinkt:

Door Diego Nijboer gepost op december 6, 2021

Wat is uw huidige conversieratio?

Vijf procent? Tien?

Weet u dit niet?

Een conversieratio van 5% betekent dat van elke 20 bezoekers naar uw site, 19 bezoekers de website verlaten zonder iets te kopen.


Om uw omzet van uw website te verdubbelen zou u dus naar een conversie percentage moeten groeien van 10%. Wat neerkomt op:

2 op de 20 website bezoekers die een aankoop doen op uw website.

Bekijk het op een andere manier: om uw conversieratio te verdubbelen,

kunt u bijvoorbeeld uw conversie ratio op de volgende plekken te verbeteren:

  • Uw advertenties met 19%;
  • Landings pagina's met 19%;
  • De winkelwagen pagina met 19%; en
  • De afrekenen pagina met 19%.

(Het cijfer is hier 19%, niet 25%, omdat elke percentuele groei meer oplevert bij eerdere verbeteringen.)

Wij gaan er in dit voorbeeld van uit dat het aantal bezoekers gelijk blijft, maar dit kan natuurlijk ook nog groeien!

Wilt u meer weten over Conversie Optimalisatie?

Lees hier over: Wat conversie optimalisatie inhoudt.

Alle kleine beetjes helpen

Deze getallen klinken misschien ontmoedigend, maar om het conversie ratio van uw landings pagina te verhogen met bijvoorbeeld 19%:

Is slechts een verbetering van 1,76% op tien aspecten van uw website pagina al genoeg.

Deze verbeteringen zouden bijvoorbeeld kunnen zijn:

  • De pagina titel
  • Uw inleidende tekst
  • Uw aanbod
  • Uw garantie
  • De slogan van uw bedrijf
  • Foto's of abeeldingen
  • De kleur van een knop
  • De achtergrond afbeelding

Meten = Weten

Door een goed inzicht te krijgen in wat uw bezoekers doen op uw website, waar ze afhaken en wanneer ze besluiten iets te kopen. Kunnen wij nog betere vervolg experimenten bedenken die wat op zouden kunnen leveren.

Met conversie optimalisatie testen wij vervolgens potentiële verbeteringen, de helft van de bezoekers krijgt de oude versie te zien, en de andere helft van de bezoekers een nieuwe versie.

Als blijkt dat er bij de nieuwe versie een verschil te zien is in aankopen of offerte aanvragen, dan voeren wij die wijziging door. Om vervolgens zo naar een steeds succesvollere website te werken.

Wilt u ook aan de slag met uw Conversie Ratio? Plan geheel vrijblijvend een meeting in om de mogelijkheden voor uw website te bespreken.

Artikel geschreven door Diego Nijboer
Tijdens mijn studententijd heb ik mijzelf geprobeerd zoveel mogelijk te ontwikkelen, niet alleen door te studeren, maar ook door veel nevenactiviteiten, cursussen en ervaring op te doen. Naast mijn studie heb ik aan veel verschillende projecten gewerkt, ik heb veel werkervaring opgedaan bij verschillende bedrijven waar ik enorm ben gegroeid, en vervolgens ben ik vanuit passie met dit bedrijf begonnen.

Diego Nijboer

Oprichter & Developer bij LightSpeed-IT
Wilt u op de hoogte blijven van de laatste tips en artikelen? Hier kunt u zich inschrijven voor de wekelijkse nieuwsbrief!

Deze artikelen vind u misschien ook interessant:

Wilt u samenwerken?

Vertel ons over uw wensen en wij laten u geheel vrijblijvend weten wat wij voor u kunnen betekenen.
Als u contact opneemt informeren wij u graag geheel vrijblijvend over de mogelijkheden.
laptop-phonerocketcodearrow-downlayers