De aspecten die voor meer bestellingen op een webshop zorgen, hebben te maken met:
Uit onze conversie optimalisatie tests is gebleken dat het conversie ratio hoger wordt, zodra klanten naar de aanbiedingen kunnen gaan via het menu.
Wilt u meer weten over conversie optimalisatie? Lees hier wat Conversie optimalisatie is.
Uit onderzoek is gebleken dat 80% van de mensen een review evenveel vertrouwen als een persoonlijke aanraders van kennisen of vrienden.
Reviews zorgen voor social proof en kunnen een potentiële klant helpen met het besluit te nemen om het product te kopen.
Één van de dingen wat vertrouwen in het bedrijf en de website geeft, is een pagina waarop staat wat voor garantie de klant heeft na het kopen van een product.
Volgens de resultaten van onze useablitiy test zou het op elke pagina van de website beschikbaar moeten zijn, zodat de gebruiker eerder bekeken producten gemakkelijk kan vinden.
Vaak kijkt een potentiële klant nog even rond naar andere producten voordat zij weten wat ze willen kopen.
Hoe minder stappen er benodigd zijn om een aankoop te doen, des te meer mensen het product zullen kopen.
Het is het beste om klanten de mogelijkheid te geven om in één klik te bestellen.
Een andere manier om klanten sneller een bestelling te kunnen laten plaatsen, is door de mogelijkheid te bieden om het adres op te slaan zodat deze voor de volgende bestelling niet opnieuw ingevuld hoeft te worden.
Als u acties of aanbiedingen heeft is het goed om deze op meerdere plekken in de website naar voren te laten komen.
Als u een website heeft met geregistreerde klanten is het goed om ervoor te zorgen dat klanten producten kunnen opslaan voor later. Op die manier maakt u het voor de klant makkelijk om een product terug te vinden.
Als het product accessoires,of extra componenten heeft die afzonderlijk gekocht kunnen worden, kunt u deze weergegeven in een blokje "Gerelateerde producten" of "Vaak samen gekocht".
Onze test bewijzen dat de website leveringsmethoden, bezorgkosten en levertijden zorgen voor een goede gebruikerservaring.
Des te minder de websitebezoeker hier naar hoeft te zoeken, des te beter.
Bent u benieuwd naar meer algemene tips voor website verbeteringen? Download hier gratis de website verbeterpunten checklist!
De kans op conversie wordt hoger naarmate de potentiële klant langer op uw website blijft:
Ze lezen meer informatie over uw bedrijf en de dingen die u aanbiedt.
U krijgt langer de tijd om de website bezoekers doormiddel van uw website te overtuigen om iets te kopen, een service af te nemen, of contact op te nemen.
Een onderzoek van Google heeft aangetoond dat voor elke seconde die een website erover doet om te laden, u tot wel 20% van de website bezoekers verliest.
Het is dus erg belangrijk om de laadtijd van uw website zoveel mogelijk te minimaliseren.
Één van de redenen dat een bezoeker de website wil verlaten is dat diegene uitgekeken is of alle beschikbare en relevante informatie al gezien heeft.
Als u interessante content op uw website heeft die de bezoeker aanspreekt, is de kans groter dat deze potentiële klant op uw website doorklikt naar andere pagina's.
Het beste moment om uw bezoekers te vragen om actie te ondernemen, is net nadat ze een blogpost hebben gelezen. Dit is een manier om bezoekers op uw website te houden.
Lezers hebben de neiging om uw site te verlaten zodra ze de informatie hebben gevonden waarnaar ze op zoek zijn. Maar met een passende call-to-action (CTA) kunt u ze een reden geven om op uw website te blijven, of in contact te blijven via een e-mailnieuwsbrief.
Een website met een slecht design werkt afschrikkend, terwijl een website met een duidelijk en mooi design juist het tegenovergestelde effect heeft.
Op het moment dat de website er goed uit ziet, zal de klant nieuwsgieriger zijn hoe de rest van de website eruit ziet.
Het laatste wat u wil is dat uw website bezoeker gefrustreerd wordt terwijl hij of zij uw website gebruikt.
Door u te richten op gebruikersvriendelijkheid maakt u het de bezoeker zo makkelijk mogelijk om:
Dit zijn allemaal acties die kunnen leiden naar klant van u worden, zorg dus voor zo min mogelijk drempels op de website om het conversie percentage te verhogen!
Bij een te lange pagina lezen mensen niet alles of staat er informatie tussen die op dat moment niet relevant is voor de website bezoeker.
Bij een te korte pagina, kan de website pagina als incompleet of onduidelijk worden ervaren.
Afhankelijk van de content en het onderwerp is er vaak een sweet spot van hoelang de pagina moet zijn.
Tip: Wist u dat u met Conversie Optimalisatie Tools inzicht kunt krijgen in hoever uw bezoekers scrollen?
Lees hier meer over Conversie Optimalisatie
Bent u benieuwd naar ons perspectief over hoe u ervoor kunt zorgen dat uw website bezoekers langer op uw website blijven? Plan geheel gratis en vrijblijvend een meeting in!
Auteursrechten, licenties.
Op Unsplash zijn heel veel gratis stockfoto's beschikbaar, er zijn veel afbeeldingen van producten te vinden, en de foto's zijn door professionals geupload. Ook de navigatie en de zoekfunctie van de website werken erg goed, wij vinden op deze website meestal snel een foto die we willen gebruiken.
Bij Pexels kun je tussen veel categorieën kiezen die een bepaald gevoel geven of een bepaalde sfeer hebben.
Deze website is wat meer gericht op Games en Digital Art, deze website is een forum rondom foto's die in deze categorie vallen.
Je moet bij deze website wel opletten of de foto wel een 'Public Domain Dedication' of 'Public Domain Mark' licentie heeft, anders kun je de foto mogelijk niet commercieel gebruiken. (de link hierboven verwijst naar de pagina met foto's die vrij te gebruiken zijn.)
Tineye labs is anders dan de andere genoemde websites, deze website laat je namelijk afbeeldingen zoeken op basis van kleur. Heel handig als je een bepaald kleurenschema aan wilt houden op de website en daar passende afbeeldingen bij wilt zoeken.
Een bot is een script wat door een server of computer wordt uitgevoerd om bepaalde taken te automatiseren. Ze zijn vaak gekoppeld aan het internet om websites te zoeken en te scannen.
Als bots uit kunt sluiten, hoeft u zich minder zorgen te maken om de veiligheid en snelheid van je website.
Ze komen waarschijnlijk wel bekend voor, het 'Ik ben geen robot' vakje wat u per sé moet aanvinken, of de klik op alle afbeeldingen met een stoplicht challenge.
Deze functionaliteiten zijn bij veel websites in de formulieren verwerkt zodat bots geen spam kunnen opsturen en om uit te sluiten dat iedereen die zo'n formulier invult een gebruiker is. Deze Captcha's zijn namelijk bedacht om het de bots moeilijker te maken automatisch de website te navigeren.
Tegenwoordig zijn er ook reCaptcha's die niet te zien zijn op de website, maar die met stukjes javascript code de bezoeker op de website een score geeft op basis van hoe natuurlijk ze de website navigeren.
Vind hier meer informatie over Captcha's
Een aantal voordelen die deze WordPress plugin biedt:
De pro versie van deze plugin zit bij al onze hosting, onderhoud & beheer abonnementen inbegrepen! Zo houden wij in combinatie met een goed beveiligde hosting de bots weg van je website!
Wanneer een website wordt gebouwd met een doel in gedachten, kunnen bedrijven duidelijkere doelen stellen waarmee ze het hele planningsproces kunnen verbeteren. Websiteprojecten kunnen verschillende doelen hebben, waaronder het genereren van verkeer en het verbeteren van de communicatie tussen een merk en zijn doelgroep, het informeren van mensen of het binnen halen van meer klanten.
Voordat u een website ontwikkelt, is het cruciaal om het exacte doel van de website te kennen. Bedrijven moeten ook weten wat de beste manier is om doelen te stellen en een website te maken die aan dit uiteindelijke doel voldoet. Deze belangrijke dingen om te overwegen zullen hen helpen om de eisen en wensen van het project beter in kaart te brengen.
De manier waarop een website is ontworpen, qua gebruikers interface en gebruikers ervaring, beïnvloedt psychologisch de manier hoe mensen erop reageren. Er is niets beter dan een opmerkelijke online gebruikerservaring. Wanneer een website wordt ontwikkeld, is een vitale factor om in gedachten te houden het maken van een aantrekkelijk ontwerp. Dankzij strakke, unieke, hoogwaardige ontwerpen kunnen website bezoekers zich concentreren op de waardevolle inhoud en de essentie van het merk of bedrijf.
Hoe de tekst eruit ziet heeft meer invloed op de website bezoeker dan veel mensen denken. Teksten die extreem groot of klein zijn, kunnen een effect hebben op de reactie van de kijkers erop. Let goed op lettertypen en kies er een die de doelgroep direct aantrekt zonder afbreuk te doen aan het doel van het merk.
Veel websites vallen ten prooi aan hackers, hetzij door onwetendheid, hetzij door slecht onderhoud. Elke website kan het slachtoffer worden van verschillende bedreigingen, waaronder malware en virussen, met name vanwege de nieuwste technologische ontwikkelingen en constante updates die websites blootstellen aan veel verschillende risico's.
Zelfs als websites geweldige inhoud hebben, kunnen bezoekers worden ontmoedigd als ze traag zijn vanwege functiefouten. Een geoptimaliseerde website die snel functioneert, kan profiteren van het volgende:
Een snelle website is dus iets wat je als website eigenaar zeker zou moeten willen.
Het is voor bedrijven ook belangrijk om hun doelmarkt en de eisen van klanten te kennen, zodat er aan een website gewerkt kan worden die aan hun behoeften voldoet. Een website die ontworpen is voor modeliefhebbers is bijvoorbeeld totaal anders dan een site die is gebouwd voor technische professionals. Een duidelijk begrip van de marktspecificaties geeft een duidelijker beeld van het webdesign, de kleuren, het stijlthema, de lay-out, de oproep tot actie en de contentstrategie die gaat werken.
SEO (Search Engine Optimization) is een van de belangrijkste aspecten van een website. Zelfs met geweldige inhoud en andere soepele functionaliteiten, zal alles zinloos zijn als de website geen bezoekers krijgt. Door een website te maken met een schone SEO-code, wordt het gemakkelijker om zichtbaar te zijn voor de doelgroep.
Bent u geïnteresseerd in een hoge kwaliteit website die alle vakjes afvinkt? Neem vooral een kijkje op onze aparte Website Design en Ontwikkeling pagina.
LightSpeed-IT denkt graag met u mee, dus neem vandaag nog contact met ons op!