Tips voor meer bestellingen op uw webshop

Door Diego Nijboer gepost op januari 4, 2022

De aspecten die voor meer bestellingen op een webshop zorgen, hebben te maken met:

  • User Experience (Het zo makkelijk mogelijk maken om de website te gebruiken en iets te bestellen.)
  • Vertrouwen (Als uw website bezoekers het bedrijf of de website niet vertrouwen zullen ze geen bestelling plaatsen.)
  • Duidelijkheid in voorwaarden (Een potentiële klant wil voordat hij besteld, weten waar hij aan toe is nadat hij eventueel iets koopt.)

Sales kopje in het header menu

Uit onze conversie optimalisatie tests is gebleken dat het conversie ratio hoger wordt, zodra klanten naar de aanbiedingen kunnen gaan via het menu.

Wilt u meer weten over conversie optimalisatie? Lees hier wat Conversie optimalisatie is.

Na aankoop aanmoedigen voor een review

Uit onderzoek is gebleken dat 80% van de mensen een review evenveel vertrouwen als een persoonlijke aanraders van kennisen of vrienden.

Reviews zorgen voor social proof en kunnen een potentiële klant helpen met het besluit te nemen om het product te kopen.

Garantie pagina

Één van de dingen wat vertrouwen in het bedrijf en de website geeft, is een pagina waarop staat wat voor garantie de klant heeft na het kopen van een product.

Recent bekeken producten onder het product laten zien

Volgens de resultaten van onze useablitiy test zou het op elke pagina van de website beschikbaar moeten zijn, zodat de gebruiker eerder bekeken producten gemakkelijk kan vinden.

Vaak kijkt een potentiële klant nog even rond naar andere producten voordat zij weten wat ze willen kopen.

De mogelijkheid om snel te bestellen

Hoe minder stappen er benodigd zijn om een aankoop te doen, des te meer mensen het product zullen kopen.

Het is het beste om klanten de mogelijkheid te geven om in één klik te bestellen.

Een andere manier om klanten sneller een bestelling te kunnen laten plaatsen, is door de mogelijkheid te bieden om het adres op te slaan zodat deze voor de volgende bestelling niet opnieuw ingevuld hoeft te worden.

Interessante aanbiedingen

Als u acties of aanbiedingen heeft is het goed om deze op meerdere plekken in de website naar voren te laten komen.

Een wensenlijst of opslaan voor later functionaliteit

Als u een website heeft met geregistreerde klanten is het goed om ervoor te zorgen dat klanten producten kunnen opslaan voor later. Op die manier maakt u het voor de klant makkelijk om een product terug te vinden.

Gerelateerde producten onder het product laten zien

Als het product accessoires,of extra componenten heeft die afzonderlijk gekocht kunnen worden, kunt u deze weergegeven in een blokje "Gerelateerde producten" of "Vaak samen gekocht".

De levertijden & bezorgkosten duidelijk tonen

Onze test bewijzen dat de website leveringsmethoden, bezorgkosten en levertijden zorgen voor een goede gebruikerservaring.

Des te minder de websitebezoeker hier naar hoeft te zoeken, des te beter.


Bent u benieuwd naar meer algemene tips voor website verbeteringen? Download hier gratis de website verbeterpunten checklist!

Artikel geschreven door Diego Nijboer
Tijdens mijn studententijd heb ik mijzelf geprobeerd zoveel mogelijk te ontwikkelen, niet alleen door te studeren, maar ook door veel nevenactiviteiten, cursussen en ervaring op te doen. Naast mijn studie heb ik aan veel verschillende projecten gewerkt, ik heb veel werkervaring opgedaan bij verschillende bedrijven waar ik enorm ben gegroeid, en vervolgens ben ik vanuit passie met dit bedrijf begonnen.

Hoe u ervoor zorgt dat website bezoekers langer op uw website blijven

Door Diego Nijboer gepost op december 21, 2021

Waarom het gunstig is als website bezoekers langer op uw website blijven

De kans op conversie wordt hoger naarmate de potentiële klant langer op uw website blijft:

Ze lezen meer informatie over uw bedrijf en de dingen die u aanbiedt.

U krijgt langer de tijd om de website bezoekers doormiddel van uw website te overtuigen om iets te kopen, een service af te nemen, of contact op te nemen.

Tips waardoor website bezoekers langer op de website blijven

De website laadtijd

Een onderzoek van Google heeft aangetoond dat voor elke seconde die een website erover doet om te laden, u tot wel 20% van de website bezoekers verliest.

Het is dus erg belangrijk om de laadtijd van uw website zoveel mogelijk te minimaliseren.

Zorg voor genoeg waardevolle content

Één van de redenen dat een bezoeker de website wil verlaten is dat diegene uitgekeken is of alle beschikbare en relevante informatie al gezien heeft.

Als u interessante content op uw website heeft die de bezoeker aanspreekt, is de kans groter dat deze potentiële klant op uw website doorklikt naar andere pagina's.

Call to Actions na de content plaatsen

Het beste moment om uw bezoekers te vragen om actie te ondernemen, is net nadat ze een blogpost hebben gelezen. Dit is een manier om bezoekers op uw website te houden.

Lezers hebben de neiging om uw site te verlaten zodra ze de informatie hebben gevonden waarnaar ze op zoek zijn. Maar met een passende call-to-action (CTA) kunt u ze een reden geven om op uw website te blijven, of in contact te blijven via een e-mailnieuwsbrief.

Zorg ervoor dat uw website visueel aantrekkelijk is

Een website met een slecht design werkt afschrikkend, terwijl een website met een duidelijk en mooi design juist het tegenovergestelde effect heeft.

Op het moment dat de website er goed uit ziet, zal de klant nieuwsgieriger zijn hoe de rest van de website eruit ziet.

Zorg ervoor dat de gebruiksvriendelijkheid van uw website goed is

Het laatste wat u wil is dat uw website bezoeker gefrustreerd wordt terwijl hij of zij uw website gebruikt.

Door u te richten op gebruikersvriendelijkheid maakt u het de bezoeker zo makkelijk mogelijk om:

  • Te vinden wat diegene zoekt
  • Een service af te nemen
  • Een aankoop te doen
  • Contact op te nemen

Dit zijn allemaal acties die kunnen leiden naar klant van u worden, zorg dus voor zo min mogelijk drempels op de website om het conversie percentage te verhogen!

Maak de website pagina's niet te lang of te kort

Bij een te lange pagina lezen mensen niet alles of staat er informatie tussen die op dat moment niet relevant is voor de website bezoeker.

Bij een te korte pagina, kan de website pagina als incompleet of onduidelijk worden ervaren.

Afhankelijk van de content en het onderwerp is er vaak een sweet spot van hoelang de pagina moet zijn.

Tip: Wist u dat u met Conversie Optimalisatie Tools inzicht kunt krijgen in hoever uw bezoekers scrollen?

Lees hier meer over Conversie Optimalisatie


Bent u benieuwd naar ons perspectief over hoe u ervoor kunt zorgen dat uw website bezoekers langer op uw website blijven? Plan geheel gratis en vrijblijvend een meeting in!

Artikel geschreven door Diego Nijboer
Tijdens mijn studententijd heb ik mijzelf geprobeerd zoveel mogelijk te ontwikkelen, niet alleen door te studeren, maar ook door veel nevenactiviteiten, cursussen en ervaring op te doen. Naast mijn studie heb ik aan veel verschillende projecten gewerkt, ik heb veel werkervaring opgedaan bij verschillende bedrijven waar ik enorm ben gegroeid, en vervolgens ben ik vanuit passie met dit bedrijf begonnen.

De 7 beste websites voor gratis stock foto's

Door Diego Nijboer gepost op november 18, 2021

Wat zijn stock foto's?

  • Een stock photo is een foto die gemaakt is om op andere plekken te gebruiken, zo kunnen bedrijven die bijvoorbeeld op hun website gebruiken zonder dat ze de foto's zelf hoeven te maken of een fotograaf hoeven in te huren.
  • Er zijn veel betaalde stock foto's, maar er zijn ook vele hoge kwaliteit stock foto's beschikbaar die gratis te downloaden zijn.

Waarom u niet elke afbeelding op uw website kunt gebruiken

Auteursrechten, licenties.


Dit zijn de beste websites voor gratis stock foto's in 2021

1. Unsplash

2021,stock,foto,photo,website,gratis

Op Unsplash zijn heel veel gratis stockfoto's beschikbaar, er zijn veel afbeeldingen van producten te vinden, en de foto's zijn door professionals geupload. Ook de navigatie en de zoekfunctie van de website werken erg goed, wij vinden op deze website meestal snel een foto die we willen gebruiken.

2. Pexels

2021,stock,foto,photo,website,gratis

Bij Pexels kun je tussen veel categorieën kiezen die een bepaald gevoel geven of een bepaalde sfeer hebben.

3. Pixabay

2021,stock,foto,photo,website,gratis

4. Stocksnap.io

2021,stock,foto,photo,website,gratis

5. Freeimages

2021,stock,foto,photo,website,gratis

6. Wallhaven

2021,stock,foto,photo,website,gratis

Deze website is wat meer gericht op Games en Digital Art, deze website is een forum rondom foto's die in deze categorie vallen.

7. Flickr

2021,stock,foto,photo,website,gratis

Je moet bij deze website wel opletten of de foto wel een 'Public Domain Dedication' of 'Public Domain Mark' licentie heeft, anders kun je de foto mogelijk niet commercieel gebruiken. (de link hierboven verwijst naar de pagina met foto's die vrij te gebruiken zijn.)

Bonus website:

Tineye Labs

2021,stock,foto,photo,website,gratis

Tineye labs is anders dan de andere genoemde websites, deze website laat je namelijk afbeeldingen zoeken op basis van kleur. Heel handig als je een bepaald kleurenschema aan wilt houden op de website en daar passende afbeeldingen bij wilt zoeken.

Artikel geschreven door Diego Nijboer
Tijdens mijn studententijd heb ik mijzelf geprobeerd zoveel mogelijk te ontwikkelen, niet alleen door te studeren, maar ook door veel nevenactiviteiten, cursussen en ervaring op te doen. Naast mijn studie heb ik aan veel verschillende projecten gewerkt, ik heb veel werkervaring opgedaan bij verschillende bedrijven waar ik enorm ben gegroeid, en vervolgens ben ik vanuit passie met dit bedrijf begonnen.

Wat kunt u doen tegen spam en slechte bots op je WordPress Website?

Door Diego Nijboer gepost op oktober 17, 2021

Wat is een bot?

Een bot is een script wat door een server of computer wordt uitgevoerd om bepaalde taken te automatiseren. Ze zijn vaak gekoppeld aan het internet om websites te zoeken en te scannen.

Er is wel een onderscheid te maken tussen goede bots en slechte bots.

  • Voorbeelden van goede bots zijn bijvoorbeeld die van Google, die je website indexeren en zorgen dat alle pagina's op Google verschijnen. Of een chatbot die de vragen van website bezoekers beantwoord.
  • Slechte bots zijn erg vervelend, ze halen de performance van je website omlaag, ze plaatsen spam comments die u liever niet heeft, of ze scannen uw website om kwetsbaarheden te vinden.

Als bots uit kunt sluiten, hoeft u zich minder zorgen te maken om de veiligheid en snelheid van je website.

Wat kun je tegen bots doen?

Gebruik maken van Captcha's bij formulieren.

Ze komen waarschijnlijk wel bekend voor, het 'Ik ben geen robot' vakje wat u per sé moet aanvinken, of de klik op alle afbeeldingen met een stoplicht challenge.

Deze functionaliteiten zijn bij veel websites in de formulieren verwerkt zodat bots geen spam kunnen opsturen en om uit te sluiten dat iedereen die zo'n formulier invult een gebruiker is. Deze Captcha's zijn namelijk bedacht om het de bots moeilijker te maken automatisch de website te navigeren.

Tegenwoordig zijn er ook reCaptcha's die niet te zien zijn op de website, maar die met stukjes javascript code de bezoeker op de website een score geeft op basis van hoe natuurlijk ze de website navigeren.

Vind hier meer informatie over Captcha's

Wij raden aan om Hide My WP Ghost op de website te installeren

Een aantal voordelen die deze WordPress plugin biedt:

  • Het verbergt alle wordpress bestanden en url's zodat bots daar geen misbruik van kunnen maken.
  • Beschermt tegen Brute Force aanvallen, doordat de login pagina niet benaderbaar is voor de bots.
  • Scant naar kwetsbaarheden die misbruikt kunnen worden door hackers.

De pro versie van deze plugin zit bij al onze hosting, onderhoud & beheer abonnementen inbegrepen! Zo houden wij in combinatie met een goed beveiligde hosting de bots weg van je website!

Artikel geschreven door Diego Nijboer
Tijdens mijn studententijd heb ik mijzelf geprobeerd zoveel mogelijk te ontwikkelen, niet alleen door te studeren, maar ook door veel nevenactiviteiten, cursussen en ervaring op te doen. Naast mijn studie heb ik aan veel verschillende projecten gewerkt, ik heb veel werkervaring opgedaan bij verschillende bedrijven waar ik enorm ben gegroeid, en vervolgens ben ik vanuit passie met dit bedrijf begonnen.

Dingen om over na te denken bij het (laten) maken van een website

Door Diego Nijboer gepost op november 29, 2020

Het doel van de website

Wanneer een website wordt gebouwd met een doel in gedachten, kunnen bedrijven duidelijkere doelen stellen waarmee ze het hele planningsproces kunnen verbeteren. Websiteprojecten kunnen verschillende doelen hebben, waaronder het genereren van verkeer en het verbeteren van de communicatie tussen een merk en zijn doelgroep, het informeren van mensen of het binnen halen van meer klanten.

Voordat u een website ontwikkelt, is het cruciaal om het exacte doel van de website te kennen. Bedrijven moeten ook weten wat de beste manier is om doelen te stellen en een website te maken die aan dit uiteindelijke doel voldoet. Deze belangrijke dingen om te overwegen zullen hen helpen om de eisen en wensen van het project beter in kaart te brengen.

Webdesign en lay-out

De manier waarop een website is ontworpen, qua gebruikers interface en gebruikers ervaring, beïnvloedt psychologisch de manier hoe mensen erop reageren. Er is niets beter dan een opmerkelijke online gebruikerservaring. Wanneer een website wordt ontwikkeld, is een vitale factor om in gedachten te houden het maken van een aantrekkelijk ontwerp. Dankzij strakke, unieke, hoogwaardige ontwerpen kunnen website bezoekers zich concentreren op de waardevolle inhoud en de essentie van het merk of bedrijf.

Typografie

Hoe de tekst eruit ziet heeft meer invloed op de website bezoeker dan veel mensen denken. Teksten die extreem groot of klein zijn, kunnen een effect hebben op de reactie van de kijkers erop. Let goed op lettertypen en kies er een die de doelgroep direct aantrekt zonder afbreuk te doen aan het doel van het merk.

Veiligheid

Veel websites vallen ten prooi aan hackers, hetzij door onwetendheid, hetzij door slecht onderhoud. Elke website kan het slachtoffer worden van verschillende bedreigingen, waaronder malware en virussen, met name vanwege de nieuwste technologische ontwikkelingen en constante updates die websites blootstellen aan veel verschillende risico's.

Prestaties en snelheid

Zelfs als websites geweldige inhoud hebben, kunnen bezoekers worden ontmoedigd als ze traag zijn vanwege functiefouten. Een geoptimaliseerde website die snel functioneert, kan profiteren van het volgende:

  • toename van terugkerende bezoekers / klanten
  • hogere ranking in zoekresultaten (die een effect heeft op het verkeer)
  • efficiënte mobiele prestaties.

Een snelle website is dus iets wat je als website eigenaar zeker zou moeten willen.

Doelgroep / doelmarkt

Het is voor bedrijven ook belangrijk om hun doelmarkt en de eisen van klanten te kennen, zodat er aan een ​​website gewerkt kan worden die aan hun behoeften voldoet. Een website die ontworpen is voor modeliefhebbers is bijvoorbeeld totaal anders dan een site die is gebouwd voor technische professionals. Een duidelijk begrip van de marktspecificaties geeft een duidelijker beeld van het webdesign, de kleuren, het stijlthema, de lay-out, de oproep tot actie en de contentstrategie die gaat werken.

SEO en belangrijke plug-ins

SEO (Search Engine Optimization) is een van de belangrijkste aspecten van een website. Zelfs met geweldige inhoud en andere soepele functionaliteiten, zal alles zinloos zijn als de website geen bezoekers krijgt. Door een website te maken met een schone SEO-code, wordt het gemakkelijker om zichtbaar te zijn voor de doelgroep.

Bent u geïnteresseerd in een hoge kwaliteit website die alle vakjes afvinkt? Neem vooral een kijkje op onze aparte Website Design en Ontwikkeling pagina.

LightSpeed-IT denkt graag met u mee, dus neem vandaag nog contact met ons op!

Artikel geschreven door Diego Nijboer
Tijdens mijn studententijd heb ik mijzelf geprobeerd zoveel mogelijk te ontwikkelen, niet alleen door te studeren, maar ook door veel nevenactiviteiten, cursussen en ervaring op te doen. Naast mijn studie heb ik aan veel verschillende projecten gewerkt, ik heb veel werkervaring opgedaan bij verschillende bedrijven waar ik enorm ben gegroeid, en vervolgens ben ik vanuit passie met dit bedrijf begonnen.

Deze artikelen vind u misschien ook interessant:

laptop-phonerocketcodearrow-downlayers