Tips voor meer bestellingen op uw webshop

Door Diego Nijboer gepost op januari 4, 2022

De aspecten die voor meer bestellingen op een webshop zorgen, hebben te maken met:

  • User Experience (Het zo makkelijk mogelijk maken om de website te gebruiken en iets te bestellen.)
  • Vertrouwen (Als uw website bezoekers het bedrijf of de website niet vertrouwen zullen ze geen bestelling plaatsen.)
  • Duidelijkheid in voorwaarden (Een potentiële klant wil voordat hij besteld, weten waar hij aan toe is nadat hij eventueel iets koopt.)

Sales kopje in het header menu

Uit onze conversie optimalisatie tests is gebleken dat het conversie ratio hoger wordt, zodra klanten naar de aanbiedingen kunnen gaan via het menu.

Wilt u meer weten over conversie optimalisatie? Lees hier wat Conversie optimalisatie is.

Na aankoop aanmoedigen voor een review

Uit onderzoek is gebleken dat 80% van de mensen een review evenveel vertrouwen als een persoonlijke aanraders van kennisen of vrienden.

Reviews zorgen voor social proof en kunnen een potentiële klant helpen met het besluit te nemen om het product te kopen.

Garantie pagina

Één van de dingen wat vertrouwen in het bedrijf en de website geeft, is een pagina waarop staat wat voor garantie de klant heeft na het kopen van een product.

Recent bekeken producten onder het product laten zien

Volgens de resultaten van onze useablitiy test zou het op elke pagina van de website beschikbaar moeten zijn, zodat de gebruiker eerder bekeken producten gemakkelijk kan vinden.

Vaak kijkt een potentiële klant nog even rond naar andere producten voordat zij weten wat ze willen kopen.

De mogelijkheid om snel te bestellen

Hoe minder stappen er benodigd zijn om een aankoop te doen, des te meer mensen het product zullen kopen.

Het is het beste om klanten de mogelijkheid te geven om in één klik te bestellen.

Een andere manier om klanten sneller een bestelling te kunnen laten plaatsen, is door de mogelijkheid te bieden om het adres op te slaan zodat deze voor de volgende bestelling niet opnieuw ingevuld hoeft te worden.

Interessante aanbiedingen

Als u acties of aanbiedingen heeft is het goed om deze op meerdere plekken in de website naar voren te laten komen.

Een wensenlijst of opslaan voor later functionaliteit

Als u een website heeft met geregistreerde klanten is het goed om ervoor te zorgen dat klanten producten kunnen opslaan voor later. Op die manier maakt u het voor de klant makkelijk om een product terug te vinden.

Gerelateerde producten onder het product laten zien

Als het product accessoires,of extra componenten heeft die afzonderlijk gekocht kunnen worden, kunt u deze weergegeven in een blokje "Gerelateerde producten" of "Vaak samen gekocht".

De levertijden & bezorgkosten duidelijk tonen

Onze test bewijzen dat de website leveringsmethoden, bezorgkosten en levertijden zorgen voor een goede gebruikerservaring.

Des te minder de websitebezoeker hier naar hoeft te zoeken, des te beter.


Bent u benieuwd naar meer algemene tips voor website verbeteringen? Download hier gratis de website verbeterpunten checklist!

Artikel geschreven door Diego Nijboer
Tijdens mijn studententijd heb ik mijzelf geprobeerd zoveel mogelijk te ontwikkelen, niet alleen door te studeren, maar ook door veel nevenactiviteiten, cursussen en ervaring op te doen. Naast mijn studie heb ik aan veel verschillende projecten gewerkt, ik heb veel werkervaring opgedaan bij verschillende bedrijven waar ik enorm ben gegroeid, en vervolgens ben ik vanuit passie met dit bedrijf begonnen.

Diego Nijboer

Oprichter & Developer bij LightSpeed-IT
Wilt u op de hoogte blijven van de laatste tips en artikelen? Hier kunt u zich inschrijven voor de wekelijkse nieuwsbrief!

Deze artikelen vind u misschien ook interessant:

Wilt u samenwerken?

Vertel ons over uw wensen en wij laten u geheel vrijblijvend weten wat wij voor u kunnen betekenen.
Als u contact opneemt informeren wij u graag geheel vrijblijvend over de mogelijkheden.
laptop-phonerocketcodearrow-downlayers