6 Web Design Elementen die bijdragen aan een succesvolle website

By Diego Nijboer on november 22, 2020
1. Call to action elementen Klanten worden aangemoedigd om met een bedrijf in gesprek te gaan wanneer er call-to-action (CTA's) op de website zijn. Woorden als "Neem vandaag nog contact met ons op" laten bijvoorbeeld zien dat een bedrijf een relatie met zijn klanten wil opbouwen. Bedrijven moeten er echter voor zorgen dat de CTA's […]

1. Call to action elementen

Klanten worden aangemoedigd om met een bedrijf in gesprek te gaan wanneer er call-to-action (CTA's) op de website zijn. Woorden als "Neem vandaag nog contact met ons op" laten bijvoorbeeld zien dat een bedrijf een relatie met zijn klanten wil opbouwen. Bedrijven moeten er echter voor zorgen dat de CTA's relevant zijn voor de mate van betrokkenheid van een bezoeker bij het bedrijf.

Wanneer bezoekers pas meer over een merk beginnen te leren, kan het bedrijf hen vragen om zich bijvoorbeeld te abonneren op de e-mailnieuwsbrief. Aan de andere kant zullen loyale klanten waarschijnlijk graag willen deelnemen aan het loyaliteitsprogramma van een merk. Wat bedrijven ook willen bereiken, ze moeten ervoor zorgen dat er een oproep tot actie op al hun webpagina's staat.

2. Korte laadtijd

Wanneer mensen informatie op internet zoeken, vinden ze het prettig dat de laadtijd zo snel mogelijk is. Anders verlaten ze de website onmiddellijk. Door hun website vooraf te testen, kunnen ze problemen met de laadtijd vaststellen, die op tijd kunnen worden aangepakt voor de release van de site.

Door klanten een geweldige gebruikerservaring te bieden, wordt de klantenbinding vergroot, dus het is het beste om de laadtijd van een site te evalueren op het moment dat deze is gelanceerd. Met korte laadtijden krijgen klanten de informatie die ze nodig hebben wanneer ze die nodig hebben. Als een website niet goed presteert, wordt deze achtergelaten door de concurrentie.

3. Een Actieve Blog

Door middel van een actieve blog kunnen klanten op de hoogte blijven van de gebeurtenissen en evenementen van het bedrijf, de meest recente producten en andere branchegerelateerde informatie. Het is een effectieve manier om met hen in contact te blijven, vooral als die dingen die bedrijven plaatsen, kijkers aanmoedigen om met hun merk bezig te zijn.

Door de blog regelmatig bij te werken, weten klanten meer over de waarden van hun merk en over de bereidheid om communicatie aan te moedigen. Wanneer ze nieuwe, relevante en boeiende inhoud aan gebruikers leveren, wordt hun merk erkend, waardoor ze een autoriteit in de branche worden.

4. Schone, SEO-vriendelijke code

Het is cruciaal voor bedrijven om een ​​schone, SEO-vriendelijke code te hebben wanneer ze nieuwe webpagina's maken of bestaande webpagina's optimaliseren. Het verbeteren van de code van een site kan de algehele ROI (return on investment) verhogen. Een SEO-vriendelijke code geeft een duidelijk beeld van de inhoud van een site om de spiders van zoekmachines te begeleiden.

WordPress en andere CMS-services bieden plug-ins die het proces van het verbeteren van de positie van zoekmachines en het opschonen van code gemakkelijker kunnen maken. Omdat WordPress niet veel kennis vereist over codering, is het een haalbare oplossing voor bedrijven die moeite hebben om verkeer naar hun sites te leiden.

5. Compatibiliteit met verschillende webbrowsers

Met de vooruitgang van de technologie komt de gestage groei van internetbrowsers. Het kan een uitdaging zijn om Internet Explorer, Chrome, Safari en Firefox bij te houden, om er maar een paar te noemen. Bij het ontwerpen van een website is het een must om ervoor te zorgen dat een website vanuit verschillende browsers bereikbaar is.

Een site moet goed worden geregistreerd op de belangrijkste browsers en ook op de oudere versies. Het negeren van deze belangrijke stap kan een groot percentage van het klantenbestand van een bedrijf negeren. Het kan onnodige kosten met zich meebrengen voor een zich ontwikkelend bedrijf.

6. Duidelijke Navigatie

Wanneer klanten het moeilijk vinden om op een website te navigeren, zullen ze vertrekken en doorgaan naar andere sites. Om de navigatie aantrekkelijker en efficiënter te maken, moeten bedrijven hun site herzien en in de ogen van een nieuwe bezoeker bekijken. Ze zouden alleen logische navigatiestromen moeten kiezen. Op het moment dat een potentiële klant ergens naar op zoek is op de website, moet de potentiële klant er met zo min mogelijk frustratie en clicks terecht komen.

Het opnemen van een sitemap is een effectieve manier om bezoekers gemakkelijker te laten navigeren en zorgt ervoor dat zoekmachines een ​​site beter gaat indexeren. Bovendien kan het stroomlijnen van de navigatie door pagina's te verwijderen die niet nodig zijn of niet presteren de laadtijd verkorten, wat op zijn beurt de kwaliteit van de online aanwezigheid van een merk verbetert.


Als een bedrijf deze elementen goed in de website verwerkt ben ik ervan overtuigd dat dit tot meer succes zal leiden. Wilt u ook het succes van uw website vergroten? LightSpeed-IT helpt u er graag mee, neem contact op!

Artikel geschreven door Diego Nijboer
In mijn studententijd heb ik mezelf geprobeerd zoveel mogelijk te ontwikkelen, niet alleen door te studeren, maar ook door veel nevenactiviteiten, cursussen en ervaring op te doen. Ik had naast mijn studie altijd zelf wel een projectje lopen waar ik mee bezig was, ik heb veel werkervaring opgedaan bij verschillende bedrijven waar ik enorm ben gegroeid, en nu ben ik vanuit passie zelf mijn eigen bedrijf begonnen.

Deze artikelen vind u misschien ook interessant:

laptop-phonerocketarrow-downlayers